SVERIGES ENTREPRENÖRER
Therése Lindgrens bolag trotsar tuffa trenden - går som tåget
2020 blev ett tufft år för Sveriges influencers, men en företagare som klarar utmaningarna är ikonen Therése Lindgren.
Coronapandemin har slagit hårt mot flera stora influencerbolag, visar en genomgång som SvD har gjort. Men Youtube-stjärnan Therése Lindgren hade 2020 sitt bästa år någonsin, rapporterar Breakit.
Omsättningen steg till 19,3 miljoner kronor, från 18,1 miljoner föregående år. I årsredovisningen står det att effekterna av Covid-19 inte har påverkat bolagets verksamhet. Vinsten ökade med 15 miljoner kronor.
En viktig anledning till att Lindgren klarar sig väl är att hon vågar vara sårbar, skriver SvD:s kulturskribent Therese Eriksson. Det finns risker... ”...men Therése Lindgren, pionjär på området, har visat att det är den sårbarheten som publiken relaterar till och dessutom ser som den främsta garanten för trovärdighet”, skriver hon.
Ehandel: Unnar sig 15 miljoner i utdelning