SVERIGES ENTREPRENÖRER

Jobbappen når 100 000 användare – siktar på expansion

Bild: Tim Aro/TT

David Maars, vd och grundare på Orbi berättar i en intervju med Di Digital om hur företaget tagit in 15 miljoner i riskkapital, bytt varumärke och passerat 100 000 användare.

Entreprenören beskriver Orbi som ett slags Facebook för studentlivet. En en plattform för förmedling av enkla jobb vid svenska universitet och högskolor i ständigt växande fas. Orbi är i själva verket en avknoppning från jobbappen Bonsai. Bolaget har sedan dess tagit in 15 miljoner kronor i riskkapital.

– Orbi behövde sin egen identitet, och sin egen väg framåt, för att kunna maximera potentialen i den skalbarhet som vi såg, säger David Maars.

Nyligen passerade Orbi 100 000 användare vid ett 20-tal universitet och högskolor i Sverige.

Framöver väntas internationell expansion med sikte på Nordens 600 000 studenter och närmare 300 miljoner i världen.

Di Digital: Hans ”Facebook för studentliv” når 100.000 användare