SVERIGES ENTREPRENÖRER

Trots nedstängd fabrik – nu växer uppstickaren så det knakar

Bild: Teodor Axlund, EoY

Efter pandemin är målet för ridsportsföretaget PS of Sweden att nå en omsättning på 200 miljoner kronor. Men resan under pandemin var tuff, skriver E-handel.se.

Målet för bolaget PS of Sweden är nu att nå en omsättning på 200 miljoner kronor, skriver E-handel.se. Bolaget som säljer ridsport-produkter fick en tuff resa genom pandemin eftersom dess fabrik plötsligt stängdes.

Nu har PS of Sweden hittat en ny produktionsanläggning i Kalifornien.

– Pandemin gjorde att vi hamnade flera månader back och blev tvungna att tänka ut nya lösningar snabbt för att lyckas med de höga målen vi hade satt för oss själva. Det var en tuff period präglad av mycket tänkande utanför boxen och trollande med knäna, men vi kunde omöjligt vara stoltare över den omställning det medförde. Tack vare stark vilja och teamwork lyckades vi vända våra motgångar till framgångar, säger Karin Bjärle, grundare av PS of Sweden, till E-handel.se.

Karin Bjärle har prisats av EoY som Årets kvinnliga stjärnskott i Östergötland i tävlingen där Sveriges främsta entreprenörer utses.

E-handel.se: ”Vi ser enorm potential att växa kraftigt globalt”