DET SVENSKA FÖRETAGSKLIMATET

”Låt näringslivet stärka Sverigebilden”

Jan-Olof Jacke, vd Svenskt Näringsliv. Bild: Christine Olsson/TT

Om omvärlden inte vill investera i svenskt företagande är vi illa ute. Näringslivet vill fortsätta att förbättra det svenska varumärket, skriver Jan-Olof Jacke, vd på Svenskt Näringsliv, på Di Debatt.

En viktig del av Sverigebilden handlar om konkurrenskraft och attraktivitet. Om att vi är ett land vars näringsliv faktiskt kan erbjuda världsledande produkter och tjänster, som konkurrerar med kunskap och innovationer och som löser våra största utmaningar. Vi har alla förutsättningar att fortsätta att vara det.

”Näringslivet kommer fortsätta att bära det svenska varumärket med stolthet. Jag vet att många svenska företag och företagsledare vill vara med och bidra i detta och delta i de aktiviteter som regering och myndigheter genomför för att ytterligare stärka bilden av Sverige”, skriver Jan-Olof Jacke i Di.

Di: Låt näringslivet stärka Sverigebilden